Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kekemeligini düşünmemek için neler yapılmalı
#1
kekemeligini düşünmeden gündelik işlerini yerine getiren varmidir bunu cok merak ediyorum çünkü ne zaman düşünsem ve o duyguya odaklansam sorun yaşıyorum o duygudan uzaklasmam lazim önerileriniz nelerdir
Ara
Cevapla
#2
Ben kekemeliği düşünmeyeli yıllar oluyor.Herkese denemelerini tavsiye ederim.Düşünmeyince daha rahat oluyorsun.Arada sırada okb nüksediyor ama eskisi gibi değil.Mesela neden konuşamadığım diye düşünürdüm takıntı haline getirirdim.Bunlar minimuma indi.Psikiyatrist ve psikoterapinin de etkisi oldu.Mecbur konuşuyoruz ve kekelediğimiz zaman aklımıza geliyor.Bunun için kalabalık ortamlarda bulunmaya ve umursamamaya çalış.Yapamıyorsam diye düşünüyorsan ya bir psikologdan veya psikiyatrist'den yardım al.İlaç kullanmayı önermiyorum ama kendin başa çıkamıyorsan gerçekten yardımcı olur.Yan etkileri olur elbet ama zamanla azalır.Nasıl mide problemi olduğunda ilaç tedavisi görüyorsan bu da ruhsal problemleri gidermek amacıyla kullanılır ama yine de karar senin.Duyarsızlaşma çalışmaları da yapabilirsin ya da kendine bir hobi edinebilirsin.
Ara
Cevapla
#3
Ben duyarsızlaşma çalışmalarına yeni başladım.. Bir de EMDR terapisine başlayacağım. Sizce doğru yolda mıyım?
Ara
Cevapla
#4
kyaman yorumun için cok tşkler öncelikle kekemeliği düşünmemen senin adina cok güzel bir sey çünkü ne kadar düşünürsek o derece sorunlar yasiyacagimiz kesin baş edemeyeceğini düşünüyorsan ilac tedavisi ve psikolog terapisi almamı söledin yillar evvel ilaç tedavisi almıştım bunun hiçbirşekilde faydasi olmadi en azindan ben hissetmedim ve ayriyetten bir cok yan etkisi oluyor bu ilaçların en kötüsüde robotlaşmiş bir beden onun icin yüzde yüz bir iyilesme olucağını bilsem dahi kullanmayi düşünmüyorum kesinlikle artik bi sekilde kendi kendime bas etmeye calisiyorum takıldıgım zaman moralim bozuluyo bitkin bir ruh haline bürünüyosun kekeme oldugumuda kimseye belli etmemeye çalışıyorum işte olsun arkadaş ortaminda olsun belki de bu yüzden gerginlik seviyem genelde maksimuma yakin oluyor bunun doğal sonucu olarakta elde bacakta kisa sureligine titremelerim oluyor özellikle bacaklarımı istemsiz kasiyorum rahat birakamiyorum bunun için ne tavsiye edersiniz duyarsızlaşma çalışmalasiyla ilgilide (insanlarla birebir kekeleyerek olanindan bahsediyorum) eminim faydalı bir uygulamadir ama ben kendimde bir yol katedecegimi zannetmiyorum onun yerine daha olumlu düşünürek kekemeligi cok onemli bir sorun haline getirmekten cikarmak hata yapmaktan korkmamak vs bu tür düşünceleri benimsemeyi kendimce yeterli buluyorum sormak istediğiniz bir sey varsa cevaplayım
Ara
Cevapla
#5
Gündelik işleri gerçekleştirirken eskiden ben de arkaplanda kekemeliğimi düşünürdüm. Bu benim için bir ıstıraptı. Bankada bir işim olsaydı yerime babamı gönderirdim ya da o işin içinde konuşma eylemi olduğu için işi yapmaktan vazgeçerdim. Sonra bunun yanlış bir şey olduğunu öğrendim artık aksine daha fazla konuşma odaklı gündelik işleri geeçekleştirdim. Bunun üzerine gide gide o korkum eskisine kıyasla azaldı. Örneğin eskiden ben kalabalık bir ortamda kendimi ifade edemezdim ama korkunun üzerine gide gide kendimi çok daha iyi bir şekilde kekeleyerek ifade eder hale geldim. Zaten bazı insanlar konuşurken kekemeliğinize aldırış etmiyorlar bile. Ne diyeceğinizi bekliyorlar. Size de tavsiyem şudur kesinlikle arkaplanda kekemeliği düşünmeyin bile. Ne işiniz varsa kekeleyerek de olsa yapın. Ne kadar sık bunun üzerine giderseniz o kadar az düşünmeye başlarsınız kekemeliği. Yani korkunun ilacı eylemdir. Daha fazla eylem içerisinde olmalısınız.
Ara
Cevapla
#6
kyaman mesela benim kekemeliğim hiç aklima gelmediği zaman hiçbirşekilde takilmiyorum ne zaman takılacağım hissi geldiği zaman kekemeligime odaklanmisim demektir ve takiliyorum o herkeste ayni şekilde islemiyor mu yani herkes söyleyemeyeceği kelimeyi o anda hissetmiyor mu yoksa bazilarinda spontanemi gelişiyor
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi