Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kekemeliler için temel hedefler
#1
resim
Kekemelik yapmayı nasıl durduracağımı söyleyemem, istediğin bu. Ancak, daha kolay kekeme yapabileceğiniz, sesin daha iyi olduğu ve konuşmanız konusunda sizi daha rahat kılacak ve dinleyiciniz üzerinde daha iyi bir izlenim bırakmanın yolları var. Dinleyiciler, kendinize tepki gösterdiğiniz şekilde tepki verir. Gergin, panik ve kontrolden çıkmış görünüyorsa, daha gergin ve kendinizi acele ederek tepki verdiğiniz gergin hissedecekler. Kontrol etmeyi öğrenebileceğiniz dairesel bir süreç.

 
Temel fikir kekemelik işini daha az mücadele, gerilim ve panik ile yapmak. Bu, kekemelikten kaçınmak için daha yavaş konuşmak anlamına gelmez. Devam edin ve normal hızda konuşun, ancak bir kelimeyi engellemek üzere olduğunuzu hissettiğinizde, o noktada yavaşlayın ve korkulan kelimeyi söyleyerek zaman ayırın. Sözcüğü söyleme çabanızdan vazgeçmeyin, ancak kolayca ve yavaşça kekemeye çalışın. Rahatlayın ve bırakın: dudaklarınızı, dilinizi ve çenenizi sıkışmadan yavaşça hareket ettirin. Panik yapma. İhtiyacınız olan her zaman ayırın. Güven ve kontrol duygusu üzerinde yoğunlaşın. İlerlemeye devam edin ama yavaş ve pozitif hareket edin. Acele veya baskı hissine karşı koy. Bir anda, kamburun üstünde olduğunu bileceksin. Basitçe bu kelimeyi bitirin ve başka bir korkulan kelime için tekrar gerilmeye başlayana kadar her zamanki gibi konuşmaya devam edin. Sonra anında tekrar yavaşça harekete geçin. Başlangıçta çok gergin olan birçok kekemeciğin karmaşık kekemelik kalıpları, konuşmalarında çok az gerginlik veya kesinti ile bu kolay, basit, yavaş kekemelikten dolayı kendilerini işe yarar.
 
Her zaman yararlı bulduğum ve çok fazla alıştığım bir diğer teknik, üstüne kekelendirebileceğimi düşündüğüm bir kelimenin ilk sesini veya hecesini kasten tekrarlamak. Sözcüğü bir bütün olarak söylemeyi denemeden önce bir veya daha fazla kasıtlı tekrar yaptım. Bunun etkisi bana bir kontrol hissi vermekti. Dinleyici benim gerçekten kekelendiğimi düşünebilirdi, ama değildim. O anda kekemelik korkusunu ortadan kaldırmak için kasıtlı olarak küstahça davranıyordum. Panik, gerginlik ve mücadeleye yol açmak yerine, kasıtlı olarak yapmaktan kaçınmak için çaresizce denediğim bir şey yapıyordum. Ve gerçekten işe yaradı. Bu teknik kekemelik korkumu zayıflattı ve lezzetli bir özgürlük ve kontrol hissettim. Bu eski, eski bir fikir: Belirli bir şeyi yapmaktan korkarsanız, Korkunuz, korkulan davranışların en azından bir kısmını kasıtlı olarak yapma yeteneğiniz ile orantılı olarak azalacaktır. Ve başka ne kekemelik olursa olsun, bunu yapmaktan kaçınmak için korku veren, mücadele eden çabalarınızla artan davranışlardır. Kimi zaman kasıtlı olumsuzluklara (seslerin tekrarı veya uzaması) neden olarak kontrolsüz gerilimi daha fazla engellemedim.
 
Kasıtlı hoşnutsuzluk, yapmak için basit bir şeydir, ancak dehşet içinde gerçekte geri tepebilirsin. “Bunu yaparsam insanlar kekelendiğimi düşünecek!” Diyebilirsiniz. Kekemeliğin yanılsamalarımıza nasıl dayanabileceği şaşırtıcı. Kekemelikten nefret ediyoruz ve korkuyoruz ve umutsuzca kekememeye çalışıyoruz. Karmaşık inkar ve kaçınma tutum ve davranışlarından oluşan bir repertuar geliştiririz. Bu yüzden kasıtlı olarak uyumsuzluk veya çok fazla zaman harcadığımızı ve enerjiyi saklamaya çalıştığımızı gösterme fikri hiçbir anlam ifade etmiyor. Gerçekte çok büyük bir anlam ifade ediyor, ancak kendinizi bu konuda ikna etmeye başlamalısınız. İnsanlar kasıtlı olarak hoşnutsuz olduğunuzda kekelendiğini düşünebilirler, fakat gerçek kekemeliğinizi yaparken sizi görüp duyduklarında ne düşünüyorlar? Bunu biraz düşünün ve belki de bir veya iki arkadaşına düşüncelerini sorun.
 
İyi bildiğiniz gibi kekelendiğinde kontrolden çıkmış hissediyorsunuz. Kontrolü geri almak için mücadele ediyorsun. Operasyonel kelime “mücadele” dir. Bir kelime söylemek için mücadele etmek zorunda kaldıkça daha fazla kontrolden çıkarsınız. Bu yüzden kekemelik veya gerçekte kekemelik beklenirken gerginliği azaltmak için bilerek yaptığınız her şey kontrolünüzü artırır. Kasten kekemelisin; sadece kekelemek gibi davranabilirsiniz. Bu yüzden, ne kadar kasıtlı olarak hoşnutsuzsanız, o kadar az kekireceksiniz.
 
Bu fikri kabul etmeye başlamak pratik gerektirir. İlk önce yalnız olduğunuzda deneyin. O zaman kolay, tehdit edici olmayan durumlarda deneyin ve duygularınızı analiz edin. Kasıtlı hoşnutsuzluğunuzla daha rahat hissetmeye başladığınızda, daha fazla ve daha zor konuşma koşullarında daha çok yapmaya çalışın. Korkunuzu azaltmanız ve doğal, doğal akıcılığınızı arttırmanız çok muhtemeldir.
 
Belirli bir süre zarfında akıcılığı garanti edecek tek bir konuşmanın veya kekemeliğinizin üstesinden gelmenin bir yolu yoktur. Temel amaç, kekemelik korkunuzu azaltan ve size bir kontrol hissi veren şeyleri aktif olarak yaptığınız hissine sahip olmaktır. Ne zaman kekeliysen, bunun için yapabileceğin bir şey olduğunu fark etmek harika - kekemlik yapma davranışlarını rahatlat ve geciktirmek, panik yapma eğilimini engellemek için kasten bir hoşnutsuzluk getir, ya da kekemelik yapış şeklini iletişim kurmana izin verecek şekilde değiştir. mükemmel şekilde akıcı olmaya çalışmadan daha rahat. Kekemelik yapan çoğu insan gibiyseniz, kendi “konuşma başarısızlıklarını” dinleyicilerinizden çok daha hoşgörüsüzsünüz. Başkalarının gerçekte olup olmadığına aldırış etmediklerini gerçekten öğrenmek beni uzun zaman aldı.
 
Kekemeliğin temel nedeni ve doğası hakkında hala çok fazla spekülasyon var, ancak bir şey açık: korkusuyla başa çıkmanın en yıkıcı ve en zor yanı. Kekemelikten korkmadıysanız, inkar etmek, gizlemek ve onun oluşumundan kaçınmak için çok zor ve etkisiz bir şekilde denemezdiniz. Korku, rasyonel düşünmeyi ve konuşma dahil gönüllü motor davranışını bozar. Kekemelik korkunuz herhangi bir anda kritik bir seviyeye ulaşırsa, öğrendiğiniz herhangi bir gönüllü konuşma modifikasyonu tekniğini uygulamanız tam anlamıyla imkansız hale gelir ve muhtemelen hiç olmadığı kadar kekelisiniz.
 
Bu yüzden önemli bir amaç, kekemelik korkunuzu yönetilebilir sınırlar içinde tutmayı öğrenmektir. Korkulan bir konuşma durumuna yaklaşırken paniği kör etmemeye çalışın. Eski, iyi düzenlenmiş korku cevaplarınızı sadece dilemeyemezsiniz, ama korkuyu yenmek için pratik yapabilirsiniz. Kekemelik korkusu yüzünden sessiz kalmak yerine kekemelik bile olsa devam etmek ve konuşmak her zaman daha iyidir. Bu size bir dahaki sefere biraz daha cesaret verir!
 
Kekeme şeklindeki değişiklikleri uygularken ve kekeme korkusunu azaltmakta, “aktif olarak sabırlı olmalısınız”. Kekemelik bir gecede gelişmedi ve bir gecede kalıcı değişiklikler yapamayacaksınız.  Davranışı tedavi etmediğinizi unutmayın  ,  değiştirin o. Kekemelik tedavisi için bilinen evrensel bir ilaç yoktur. Sadece bir öğrenme süreci vardır: konuşma davranışınızı istediğiniz şekilde nasıl değiştireceğinizi ve bu davranışa yönelik doğru tutumları nasıl geliştireceğinizi öğrenmek. Duygu ve davranışlardaki gerçek ve kalıcı değişim kolay, hızlı veya otomatik olarak gerçekleşmez. Aktif olmanız ve sürekli olarak istediğiniz sonuçları getiren şeyler yapmanız gerekir. Sabırlı olmalısın. İyileştirme, harcadığınız aktif, sürekli, günlük çaba miktarıyla doğrudan orantılı olacaktır. Birçok küçük başarı, muhteşem bir olaydan daha kalıcı bir değişim oluşturmak için toplanır.
 
Kekeme probleminizle ilgili olarak konuşma düzeninizi değiştirmek, korku ve kaçınma durumunuzu azaltmak gibi yapabileceğiniz belirli şeylerin yanı sıra, daha genel ve daha temel bir amaç var. Benlik saygınızı arttırmanız ve hayatın tadını sonuna kadar çıkarmanız gerekiyor. Kekemelik asla eğlenceli değildir, ancak hayatınızın sadece bir kısmıdır, birçok parçadan biridir. Her bir spektifin içinde tut. Özürlü olabileceği yollar ve olmadığına dair daha sayısız yol hakkında gerçek bir görüşe sahip olun. Tüm kişisel varlıklarınızı, becerilerinizi ve yeteneklerinizi geliştirin ve kullanın. Genel olarak ne kadar mutlu olursanız, kendinizi ne kadar çok tatmin edersiniz ve kekemelikiniz o kadar az önemli hale gelir.
 
İnsanlarla tanımlayın ve insan ırkının nitelikli bir üyesi olduğunuzu kabul edin. Başkalarına karşı “kaçınma” tutumundan ziyade “yaklaşım” yapınız. Unutmayın ki, herkesin herhangi bir nedenden dolayı kamuoyunda nasıl göründüğüne bakmaksızın, yetersizlik ve güvensizlik duyguları vardır. 
Tüm insanlar arasındaki duygusal ortak payda, yüce özgüven ve üstünlükten ziyade kaygı ve yetersizlik duygusudur. Kaygı ve değersizlik duyguları sizi hayattan zevk almaz. Olumlu ve dışa dönük tutumları azaltırlar ve her türlü mizah anlayışını silerler.

 
Bir süre önce kekemelikte kendimi çok iyi değiştirdim ve yavaş yavaş korku, utanç ve kaçınma korkumun üstesinden geldim. Yavaş yavaş, birçok iniş ve çıkışla daha akıcı oldum ve hayattan daha çok zevk aldım. Onlar hakkında iki kere düşünmeden telefon görüşmeleri yaptığımı ve soğuk terde beni rahatsız eden birçok durumda kolayca konuşabileceğimi farkettim. Harikaydı ve hala düşünmeyi bıraktığımda hala duruyor. Çoğunlukla sadece korku veya mücadele etmeden insanlarla iletişim kurarım. Hala biraz kekemedi, ama uzun zamandır gerçek bir problem olmaktan çıktı. Bazen, bir konuşma durumundan veya diğerinden sonra, “Gee, bu beni cehennemi korkuturdu” diye düşüneceğim. O zaman, kaçınılmaz olan yandaş olan diğer ve daha acil problemlerle yüzleşmeye döneceğim. Kekemelik önemsizliğe neden olur.
 
Kendim için üzüldüğüm zaman ve enerjiden başka pişmanlık duymam çünkü kekeliyim. Stuttering Vakfı tarafından şimdiye kadar üretilen geçerli, faydalı literatürü elde edebilseydim kekemelik sorunumla başa çıkmada daha hızlı ilerleyeceğimi düşünüyorum. Kekemelik ile ilgili ellerinden geleni yapan herkesi okumaya teşvik eden herkesi teşvik ediyorum. Bu şekilde, ulaşılamaz “mucize tedaviler” hakkındaki basit vaadi ile sağlam, zaman içinde test edilmiş fikirler ve kendini geliştirme yöntemleri arasında ayrım yapma kabiliyetlerini artıracaklar.
 
Son bir öneri olarak, kekeleyen insanlar için bir karşılıklı destek, kendi kendine yardım grubuna katılın veya katılın. Amerika, Avrupa ve başka yerlerde bu tür birkaç grup var. Kendi kendine terapi için motivasyonu arttırır, sosyal güçlendirme sağlar ve üyelerin birbirlerinden öğrenmeleri için bir fırsat sağlar. Uzun yıllardır bu tür faaliyetlerden zevk aldım ve faydalandım.

J. David Williams-stutteringhelp
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi